zaterdag 14 maart 2015

bloembollen

Op het stukje grond tussen Buurmans en mijn tuin, heb ik vorig jaar wat bloembollen gepoot (zie ook hier). En ze komen nu stukje bij beetje boven de grond uit piepen. Dat vindt ik altijd zo mooi aan de lente, al die mooie planten, struiken en bomen die na een (koude) winter toch weer uit- of opkomen. Wat mij betreft is de lente het mooiste jaargetijde!

De bollen die ik geplant had, waren:
- tulp Spring Green:
Tulp Spring Green, foto internet

- tulp Daydream:
Tulp Daydream, foto internet

- tulp Mount Tacoma:
Tulp Mount Tacoma, foto internet

- Tulp Carnaval de Rio:
Tulp Carnaval de Rio, foto internet

- Narcis Trandrus Thalia
Narcis Trandrus Thalia, foto internet

- Chionodoxa luc. Alba:
Chionodoxa luc. Alba, foto internet

Nu zien ze er nog niet zo uit als op bovenstaande foto's, maar de belofte van een mooie lente is al aanwezig:




Ik kan niet wachten tot het uitgegroeid is tot een mooi bloemendekentje!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten