maandag 3 april 2017

update doelen maart

Deze maand heb ik erg hard gewerkt op de tuin. Zo zijn de paden onkruidvrij gemaakt, het snoeiafval is afgevoerd, de rotzooi uit de kas is nu ook allemaal afgevoerd en nog meer van die klusjes.

onkruidvrij pad


Maar, dit waren niet de doelen voor maart.... Dat waren namelijk deze:
  • de kas: dit is nog steeds een "work in progress". Ik maak wel vorderingen, maar hele kleine. Er zijn nog een aantal tegels uit en ik probeer het  heermoes onder controle te krijgen. 
  • de border + compostbakken: hier ben ik helaas nog niet aan toegekomen. Het heeft niet zoveel zin om er nieuwe foto's van te maken en te plaatsen. Maar, dit doel wordt zeker vervolgd. 
  • de moestuin zaai- en plantklaar maken. Dit heb ik wel kunnen doen. De peulen en erwten zijn geplant en de uitjes zijn ook gepoot. Ik heb dit jaar 2 soorten uien, namelijk de Stuttgarter Riesen, een "gewone" gele ui, en een witte ui, de Snowball. De laatste heb ik nog niet eerder gehad, dus dat is een uitprobeersel. Over het algemeen hebben witte uien een wat zoetere, mildere smaak dan gele of rode uien. Ik ben benieuwd hoe ze 't gaan doen. 
uitjes gepoot

Al met al ben ik niet ontevreden met wat ik heb bereikt, deze maand. Op naar de volgende maand!

Ter afsluiting een foto van mijn bloeiende pruimenboom, wel zo gezellig na die grijze foto's!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten