vrijdag 3 april 2015

tuincontrole na storm

De afgelopen dagen heeft het flink gestormd, hier in het westen van het land. Windkracht 9, bij vlagen zelfs windkracht 10. Niet tegenop te fietsen.... En een herrie dat die wind maakte....

Vandaag was de storm eindelijk gaan liggen, dus ik ben maar eens even gaan kijken op de tuin of er schade was. Het blijkt dat de tuin heeft zich heel goed heeft gehouden. Er was niets weg- of omgewaaid. Er was niets gebroken of omgevallen. Eigenlijk helemaal geen schade, dus. Dat is fijn!

Ik zag wel allerlei andere dingen op de tuin, ik maak even een rondje met je:

In de kas zag ik dat er allerlei planten opkomen! We zien capucijners, erwtjes, rucola, palmkool en tomaten.





Je kan hierboven goed het verschil zien tussen de capucijners (bovenste foto) en de doperwten (onderste foto). De capucijnerplanten zijn veel meer gedrongen, terwijl de erwtenplanten graag naar boven willen. Ze maken ook al "tentakels" om zich aan een steuntje vast te grijpen. Binnenkort mogen ze naar buiten, waar ze tegen een hekwerkje aan mogen groeien. Dan kunnen ze goed de hoogte in.


Oeps, deze erwten mogen wel een keertje water krijgen....

In het moestuinstuk zag ik dat de uitjes het ook gaan doen. Sommige zijn wat omhoog gewerkt, dus die heb ik nu weer met hun kontjes verder de aarde ingeduwd, maar de rest krijgt al wat groen op hun koppies.


En in het zijstuk waar ik bollen gepoot had, staan de tulpen vol in de knop en zijn de Chionodoxa al aan het bloeien. Leuk!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten