woensdag 8 april 2015

heerlijk!

Het is zó lekker op de tuin, momenteel. Zo'n 20°C, lekker zonnetje en weinig wind. Ik heb ontdekt dat ik achter mijn huisje heerlijk rustig kan zitten, lekker een boekje lezen tussen het werken door. Wat bof ik toch met mijn nieuwe tuin!!

Er is ook wel wat gedaan vandaag: de Chinese koolplanten die ik van Mieke kreeg (zie ook hier), zijn de volle grond in gegaan. Ze hebben mooie wortels gemaakt in de bakjes, dus nu is het tijd om ze de "wijde wereld" in te sturen. Natuurlijk heb ik ze flink bewaterd voor een goede start.




Daarna heb ik de rucolaplanten die in de kas stonden, ook een plekje in de volle grond gegeven. Ik heb ze niet eerst afgehard, dus we zullen zien wat ervan komt. Ik denk dat het wel goed zal gaan, volgens mij is rucola wel een taai plantje.



Voor de bietenplantjes geldt eigenlijk hetzelfde: uit de kas gehaald, niet afgehard, in de volle grond gezet. Komt vast wel goed (en anders zaai ik ze nog een keertje...).



Verder was er afgelopen vrijdag een plantenruilbeurs die Mieke organiseerde voor de leden van de Ruilkring. Ik heb de witte lupinezaadjes die ik van Clarien had gekregen (zie ook dit bericht), daar goed kunnen uitdelen. Aan het einde van de middag heb ik 5 leden van de Ruilkring blijgemaakt met de zaadjes, daarbij heb ik ze verteld hoe ze gezaaid moeten worden en dat uiteindelijk, na de bloei, de zaden gegeten kunnen worden. Ik had voor mezelf 5 zaden achtergehouden om te zaaien en de rest heb ik dus kunnen uitdelen.
"Paying it forward".....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten