vrijdag 1 september 2017

oogsten maar!

De dagen worden weer korter, de ochtend zijn nat en mistig. De zomer is zo'n beetje op zijn retour. Jammer hoor, het was zo lekker!

Gelukkig schijnt 's middags het zonnetje nog wel, dus ik ben nog wel op de tuin bezig. Ik moet ook wel, want het onkruid groeit ook nog steeds door. Wel iets minder snel en minder hoog, maar toch moet je er bovenop blijven zitten.

Dit was de oogst die ik deze week binnen haalde: tomaten, paprika's en een paar pepertjes.


Vooral de Hazelnoottomaat  is een succes. Deze geeft heel veel kleine vruchtjes, die je heel goed als snack tussendoor kan eten, of lekker in een salade. Het zijn echte smaakbommetjes in je mond! Volgend jaar ga ik deze zeker weer zaaien.

De mysterie-zaden bleken courgettezaden te zijn (zie ook dit bericht). Ik haalde een mooie courgette van één van de planten af.


Er zitten nog heel veel bloemen in de planten, maar dat zijn allemaal mannelijke bloemen. Dit jaar zal ik waarschijnlijk geen courgettes meer oogsten. Volgend jaar weer een kans.

Verder ben ik vooral veel onkruid aan het "oogsten". Ik ga toch eens plannen maken hoe ik dat volgend jaar anders (beter en minder tijdrovend) kan aanpakken.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten