donderdag 1 oktober 2015

(moes)tuinmoeheid

Het kan me soms zomaar ineens overvallen: een gevoel van geen zin hebben in de moestuin. En dan ook meteen geen zin hebben in alles wat maar met moestuinen te maken heeft, zoals youtubefilmpjes en blogs. Zelfs het tijdschrift van onze tuinvereniging kan me gestolen worden. Ik noem deze aandoening "(moes)tuinmoeheid".



Waar het aan ligt weet ik niet. Het is een gevoel van volledige moestuinellende dat me dan overvalt. Er zijn dan eigenlijk nooit noemenswaardige vervelende dingen gebeurd ofzo. Het is meer een volledig lamlendig gevoel.

En dat voelt niet goed. Dus: vandaag mijzelf eens even een schop onder de kont verkocht en weer begonnen met (moes)tuinblogjes lezen (zie rechter zijbalk). Want dat heb ik ook al een paar weken niet gedaan door de lamlendigheid.



En ik merk dat het begint te werken, de blogs beginnen mij te inspireren en langzaamaan komt de "moestuinzin" weer. Het is mooi weer en de klussen in huis zijn gedaan. Ik zie het zomaar gebeuren dat ik vandaag (oke, waarschijnlijk morgen) lekker op de tuin ga werken!



2 opmerkingen:

  1. ohhh jammer, het is zo heerlijk op de tuin deze week..... komt vast wel weer goed, leuke dingen plannen voor volgend jaar helpt misschien, maar ook ik heb soms wel dat gevoel.... (maar alleen bij slecht weer) haha... succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik leer net je leuke blog kennen, dus hou de moestuinmoeheid nog wat op (eerlijk gezegd heb ik dat ook soms) en schrijf maar regelmatig een berichtje. laat me ook even weten welke youtube filmpjes je maakt.

    groetjes,
    stef

    BeantwoordenVerwijderen