zondag 4 oktober 2015

ik heb er weer zin in!

Vandaag dan toch naar de tuin gegaan. Er was ook eigenlijk geen reden om niet te gaan. Het zonnetje scheen heerlijk, het was zo'n 18-19°C en, ook niet onbelangrijk, ik had er wel weer zin in.



Ik heb alle aardappels gerooid. Er bleken ook nog "Eigenheimers" in de grond te zitten. Die hadden er eigenlijk al lang uit gemoeten, want verschillende aardappels waren al nieuwe planten aan het maken. Dat komt de voedingswaarde van de aardappel natuurlijk niet ten goede. Alle energie gaat dan naar de plant toe, in plaats van naar mijn maag....Dus alle aardappels eruit, ik heb de uitlopers en beginnende wortels er gewoon van af gehaald en deze week liggen ze toch op mijn bordje!

Op de foto kun je zien dat er ook wortels gerooid zijn. Dit zijn winterwortels, die piepklein zijn gebleven. Ik had ze dan ook niet uitgedund toen ze ontkiemd waren. Tja, volgend jaar maar wel doen. Op een close-up foto lijkt het nog wel wat, maar een foto van iets verder weg laat wel zien dat het niet veel is. Ze ruiken trouwens wel erg sterk.





Daarna even een blik in de kas geworpen. Ik had mijn paprika's heel lang buiten staan, maar het was niet erg waarschijnlijk dat ze daar mooi rood zouden worden. Een paar weken geleden heb ik ze daarom naar de kas verhuisd. En zie hier, prachtig rode paprika's! Ik ben er blij mee en manlief zal er nog blijer mee zijn. Ik houd namelijk helemaal niet zo van paprika, maar manlief des te meer. Dat wordt smullen voor hem.



En als laatste heb ik nog 3 kleine courgettes kunnen oogsten en 2 snack-komkommertjes.


Al met al toch weer een heerlijke middag op de tuin gehad. Morgen misschien nog wel zo'n middag, hoewel het dan wel iets minder zonnig en warm wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten