maandag 16 februari 2015

knipperdeknip....

Vandaag voor het eerst sinds tijden weer naar de tuin geweest. Thuis was het nogal een rommeltje; we hebben een grote verbouwing achter de rug. Langzamerhand wordt het thuis weer wat netter en rustiger, dus kunnen we weer wat tijd aan de tuin besteden.

Als eerste op het programma: de perenboom snoeien! De perenboom staat midden in het moestuinvak, dus voordat ik allerlei zaai-activiteiten ga verrichten, moet de boom gesnoeid zijn.


Dit is de boom vóór het grote snoeiwerk, er zijn wel al een paar takken af. Ik bedacht me (alweer) te laat dat het leuk is om een voor en een nafoto te hebben...Zoals je ziet was het heerlijk weer: een lekker zonnetje, blauwe lucht, weinig wind en een temperatuur van ca. 10°C. Heerlijk!


En hieronder dan de boom ná het snoeiwerk. Zoals je kan zien ben ik nog niet helemaal klaar. Ik wil de hoge tak in het midden er helemaal uit hebben, maar dat moet even met een zaagje. Die had ik natuurlijk weer niet bij me...En die waterloten moeten er ook nog uit, maar dan kon ik niet bij want ik had ook geen ladder bij me. Goede voorbereiding is toch echt het halve werk...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten