zondag 6 januari 2013

nieuw jaar, nieuwe kansen

Ik zie dat ik al ruim een half jaar niet geblogd heb. Dat komt o.a. doordat mijn tuin niet om aan te zien was, vorig jaar. Ik had te weinig tijd om regelmatig het onkruid weg te halen en met mijn handen in de aarde te wroeten. Daardoor kreeg ik "ruzie" met het bestuur van onze vereniging en moest ik bijna mijn tuintje verlaten. Maar zover is het gelukkig niet gekomen. Ik heb het komende jaar, als het goed is, meer tijd te besteden. Dus meteen vandaag maar begonnen. Het weer was goed, zo'n 10°C met een lekker zonnetje, en de werkzaamheden voldoende aanwezig. Vandaag heb ik de druif gesnoeid, een aantal bloemenplanten gesnoeid en 4 muizenvallen gezet.
Het plan voor morgen: spitten. Daar had ik vorig jaar dus ook geen tijd voor. Omdat er voor komend weekend vorst voorspeld wordt, is het goed om het nu nog te doen. Dan kan de zware klei lekker kapot vriezen.

1 opmerking:

  1. Ja daarom durf ik ook niet aan zo'n tuintje, ik kan er dichtbij eentje krijgen, 5 min op de fiets, maar ook dit bestuur is erg streng...pfff, dus ik doe het nog maar een tijdje met mijn eigen tuintje achterom :) veel potten dus en van alles maar een enkele plant:)
    veel succes met je tuin dit jaar!!
    groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen